Markkinateesit


1. Hyväntekeväisyys

Joka vuosi eri kohde. Jokin paikallinen tai paikallisia koskettava yhteinen asia! (Suoraan kohteelle, ei virkakoneistolle)

2. Talakootyö ja vapaaehtoiset

Tapahtuman tarkoituksena on luoda uutta yhteisöllisyyttä ja me-henkeä sekä opettaa etenkin nuorille yhdessä tekemisen kokemusta ja riemua yhteiseen päämäärään.

3. Paikalliset käsityöläiset, pienyrittäjät,
yritykset, taiteilijat ja yhteisöt

Annetaan mahdollisuus paikallisille tuoda artikkeleitaan ja tuotteita laajasti esille. Ei tehdas- tai massatuotantoa.

4. Kulttuurihistoria

Rovaniemen markkinoiden 1900-luvun alun rillumarei- ja junttikulttuurin perinteiden vaaliminen sekä säilyttäminen. Mm. pukeutumisella ja markkina-alueen somistamisella tuodaan vanha markkinahenki tähän päivään löysästi, mutta varmasti.

5. Henki ja tunnelma

Saadaan noudattamalla neljää edellistä teesiä sekä pitämällä uskonto ja politiikka markkinaporttien ulkopuolella.